Facebook

Jak promować się w aplikacji Instagram?

2017.01.15 / Bez kategorii
Jacek Jaroszewski
PR Specialist

Mark Zuckerberg dostrzegł potencjał Instagrama i kupił go za niebotyczną kwotę 1 miliarda dolarów.  Za popularnością tej sieci społecznościowej przemawia prostota w obsłudze i komunikowaniu się z pozostałymi użytkownikami. Niesamowite jest to, w jakim tempie się rozwija. W 2016 roku serwis przekroczył 500 milionów użytkowników.

 

Jak zaistnieć na Instagramie?

Niezależnie od tego czy zaczęliście już swoją przygodę z Instagramem, czy jest ona dopiero przed Wami, zastanówcie się co chcecie pokazać światu. Zadbajcie o wysokiej jakości spójny content. Dodawane zdjęcia powinny być ładne i estetyczne oraz nawiązywać już do wcześniej opublikowanych. Zaletą dobrze dobranej grafiki jest to, że skutecznie przykuwa uwagę i nie zajmuje wiele czasu na zapoznanie się z jej treścią. Jedną z coraz popularniejszych technik zdobywania fanów to skróty, które odpowiednio oznaczają: L4L = Like for Like, F4F = Follow for Follow. Zasada jest prosta – my lubimy czyjeś zdjęcie, ktoś lubi nasze, jeśli zaczynamy kogoś obserwować, ktoś robi to samo.

Hasztagi i interakcja to podstawa!

Bardzo ważnymi elementami w prowadzeniu profilu na portalu Instagram są hasztagi, które umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Ta popularna aplikacja, służy również do prowadzenia dialogu z innymi Instagramowiczami – konieczna jest zatem interakcja. Można to osiągnąć poprzez polubienia (serduszkowanie) dostępnych treści, wysyłanie wiadomości, śledzenie znajomych czy zostawianie komentarzy.

Konkursy

Followersi, zwłaszcza Ci najbardziej aktywni są bardzo istotni. Wielu z nich śledzi kultowe marki, ponieważ chcą być nagradzani. Jeśli Twój budżet Ci na to pozwala, organizuj konkursy bądź podaruj kody rabatowe najbardziej zaangażowanym użytkownikom. Z dużym prawdopodobieństwem obdarowani gracze zostaną Twoimi klientami.

Instagram dla B2B

Wielu ludzi uważa, że promocja na portalach społecznościowych zaczyna i jednocześnie się kończy na Facebooku. Nic bardziej mylnego. Wiele popularnych marek, takich jak: Nike, Reebook czy Starbucks nie tylko dostrzegły, ale również wykorzystały potencjał popularnego Instagrama. Pamiętaj jednak, że samo założenie konta w serwisie nie wyniesie Twojego biznesu na szczyt. Podstawowym elementem, który z biegiem czasu pomoże Ci sprawdzić efekt Twojego sukcesu powinien wyznaczyć indywidualnie dobrany wskaźnik KPI (ang. key performance indicator). Może on określać liczbę followersów, wykorzystanie Twoich hashtagów przez użytkowników IG czy ruch na stronie. Wielu producentów przyjęło skuteczną taktykę i prosi swoich fanów o możliwość udostępnienia ich zdjęcia z widocznym towarem. Pokazuje to, że firmy chcą być blisko ludzi, cenią opinię i zdanie swoich followersów oraz służy ociepleniu wizerunku marki. Należy pamiętać, że fani interesują się nie tylko produktem, ale również tym, jak on powstaje. Nic tak nie zaciekawi ludzi jak fotorelacja z backstage’a.

Najbardziej popularne #hasztagi:

  1. #love – 958 mln
  2. #instagood – 510 mln
  3. #photooftheday – 370 mln
  4. #tbt – 355 mln
  5. #cute – 348 mln
  6. #me  – 340 mln
  7. #beautiful  – 337 mln
  8. #happy  – 331 mln
  9. #followme – 331 mln
  10. #follow  – 326 mln

Najbardziej popularne marki na Instagramie:

  1. Nike  – 68.8 mln obserwujących
  2. Victoria Secret  – 50.2 mln obserwujących
  3. NBA  – 20.5 mln obserwujących
  4. Starbucks  – 12.8 mln obserwujących
  5. Red Bull  – 6.4 mln obserwujących

Wszelkie prawa zastrzeżone 2015
Polityka prywatności
Regulamin serwisu internetowego